70-tal och kakel.

Vi har köpt ett 70-tals hus. Ett äkta mexitegel i 4 etage. Jag älskar detta hus, som inte är renoverat på länge och har kvar de plastiga fönsterbrädorna. In med orange och brunt. In med heltäckningsmattan, barskåpet, mässing och guld! Jag hittade äkta 70-tals kakelplattor på en loppis med det typiska cirkelmönstret. Funderar på om vi ska köpa en gammal 70-tals bil och klä oss i snibbskjortor,gabardinbyxor och härliga långklänningar… Jaa. Varför inte?

Jag funderar på var Sangrian tagit vägen. Hittar inget på systemet…

Slänger in en bild på lite virkat, eller är det ett kakelklistermärke? Inte i mitt kök.


2 responses to “70-tal och kakel.”

  1. Maria E. says :

    Åh, låter ju som ett häftigt hus!🙂 Och stort…

    Jag saknar också Sangrian, men man kan blanda till en sats snabbt med ett billigt rödvin, is, apelsin eller citron och socker. Härligt sliskigt på sommaren!

  2. Lena says :

    Tack för tipset Maria!!

Leave a Reply

