Loppisar.

Jag älskar second hand. Jag tycker återanvändandet och historierna som vilar i sakerna. Min passion delas inte alltid av min äkta hälft. Det är inte ofta han jublar av glädje när jag kommer hem med den 17:e fåtöljen till huset. Så jag har fåtöljförbud.
Idag hade jag en liten loppisutflykt och fyndade för 1 krona boken Gegga & Mojja hejhoppileran. Bara titeln! Sen kunde jag ju inte motstå 7 stycken assietter med den finaste orangea blomman på. Det gick ju bara inte att låta bli… Sen. Sen RÅKADE jag hamna i IKEAs fyndhörna och där stod en ensam barstol, och vi har ju redan en sån ensam i källaren. Så jag tyckte att dom kunde få leva ihop. Eller hur? Synd att lämna den där, tänkte jag och glömde bort mitt fåtöljförbud. Men detta räknas väl ändå inte? Andreas? Blir det hejhoppileran för mig nu?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 responses to “Loppisar.”

  1. Eva says :

    Du glömde nämna vasen. Vasen! Den jag såg, men inte tog. Håhåjaja, jag får väl fylla gotteburken och dränka mina sorger i sötslisk. (Fåtölj och barstol låter inte lika i mina öron. Inte lika alls!)

  2. Helena says :

    Håller med Eva! Fåtölj och barstol är helt skilda saker!🙂
    Btw kan man aldrig få för många av det man gillar. Så shoppa på du.
    Ert stora fina hus rymmer mycket än!

Leave a Reply

