Duktiga JAG, duktiga DU!

I den här världen är det viktigt med marknadsföring. Utan den kommer man ingenstans. Då ska man ha tid också. Med marknadsföringen. Och prioritera. Jag kan säga att jag suger på dessa två saker, fast det är en av mina arbetsuppgifter. De går väl an att hitta på roliga idéer åt andra, men ÅT SIG SJÄLV! Sen är det ju det där med att slå sig på bröstet och säga “Titta vad bra jag är!” som man inte heller är så där jättebra på… Jamen vad är jag bra på då?! Jag är väl bra på det jag gör, annars hade inte folk betalat mig. Så jädra lättlurad kan väl ingen vara. Det kan inte bara vara turen som fört mig hit. Nej just det! Vi är så dåliga på att säga att vi är bra, fast vi övar och övar för att komma till målet.

Vi vuxna har ett stort ansvar. För det börjar här. Det börjar hos oss. Uppmuntrar vi barnen, uppmuntrar de sina kompisar. Säger vi att vi tycker att andra gör bra saker, säger de det också. Ingen liten ska behöva känna att man är dålig, och ingen vuxen heller. Med bra självkänsla kommer också förmågan att uppmuntra andra ta plats och synas! Heja våra barn, heja alla barn! Heja alla föräldrar som inte har förmågan, ni KAN!

Titta nu så fina mina bilder är! Och jag tog hjälp av en av mina fina vänner Eva Tellander som är en JÄTTEDUKTIG fotograf, som satte dom i en miljö där man ser hur fina dom blev på väggen. Nu ska här marknadsföras. För jag är duktig!

 

4 responses to “Duktiga JAG, duktiga DU!”

  1. Judie says :

    ❤ – på redigt.

  2. Lena says :

    Gulliga du Judie.🙂

Trackbacks / Pingbacks

  1. Stjärntecken. | Los Formos Blog - 9 June, 2011
  2. Pepp för alla oss lagomfegisar. | Los Formos Blog - 16 August, 2011

Leave a Reply

