Kontraster.

Ena helgen bokmässa, andra helgen skördefest… Fest på olika sätt. Stökigt på alla ställen. Men det var kul att få se boken i mässvimlet. Smygtittade lite och visst var det några som tog upp Vardagsedge och skrattade lite! Sen har jag ju inget kändisstatus… än. Inga miljoner på banken. Inte tjenis med Plura och Skavlan. Inget ens ett uns hybris. Köpte en macka på 7-eleven, stoppade ner den i min väska så inte Agneta Sjödin och Cattis Ahlström skulle se mig halvspringa förbi baren mot hissen och tänka att ” … där, där går en stackare som bokat in sig på det här dyra kändistäta hotellet men inte har råd att äta. Vad ska de då här att göra?” Jag lyckades dock lämna över ett ex av boken till fotbollsfrun Malin Wollin, sådär lite världsvant som vi gör, vi som ger ut böcker… Och jag hängde faktiskt i den kändistäta baren dagen efter. Försökte se så där världvan och likgiltig ut. Med en tonic utan gin stod Malin och jag där (Inte Wollin då utan Stehn) och skrattade halvt ihjäl oss av alla historier vi stod och hittade på om alla. Proseccon låg urdrucken på hotellrummet. Den hade jag smusslat förbi tidigare på dagen…

Skördefesten är ett vimmel också. Inget roligt vimmel. För alla, alla ska ut och köra för att köpa dyra pumpor och klappa djur. Nästa år stannar jag hemma och har egen skördefest. Men Öland visade sig soligt och vackert ena dagen och mystiskt dimmig den andra. Det var det bästa av alltihop, att få köra söderut i mjölkvit dimma och inte veta om vägen tog slut där framme.

Tags: , , , ,

One response to “Kontraster.”

  1. Judie says :

    🙂 Tack för leendet… Kram

Leave a Reply

